„Nu ai un site web, nu exiști” – această zicală descrie cel mai bine abordarea actuală a problemei de a avea un site web. Este corect? Ar trebui ca fiecare companie să aibă un site web?
Scopul principal al site-ului web este de a ajuta la realizarea obiectivelor companiei scrise în misiunea și planurile strategice sau existente în mintea proprietarului. Mai simplu, obiectivul principal al majorității companiilor este creșterea valorii pentru proprietari. În această situație, site-ul web este o investiție care ar trebui să aibă un randament pozitiv. Totuși, ia în considerare că acesta trebuie să fie realizat de profesioniști, precum TACTICA WEB.
Când merită să ai un site web?
În marea majoritate a cazurilor, răspunsul la întrebarea dacă o anumită companie are nevoie de propriul său site este afirmativ. Ai nevoie de un site web dacă:
- Poți obține noi clienți în acest fel
Dorința de a atrage noi clienți este cel mai frecvent motiv pentru crearea site-urilor web. Dacă potențialii clienți caută produse sau servicii precum cele oferite de compania ta, atunci ar trebui să ai un site web. Acesta îți permite să ajungi la potențialii clienți care, în căutarea anumitor produse sau servicii, pot ajunge pe site-ul companiei și apoi să cumpere produsele și serviciile direct de la tine sau de la distribuitorii enumerați pe site.
Teoretic, oricine poate deveni clientul tău în acest fel, așa că ți-ai putea imagina că vei crea un site web și vei fi inundat cu comenzi. Cu toate acestea, realitatea nu este de obicei atât de roz, deoarece concurenții au și ei site-uri web și, ca peste tot, pe internet, concurezi și cu ei pentru comenzile clienților. Pe de altă parte, ai putea spune acest lucru: dacă concurenții companiei tale au site-uri web, ar trebui să ai și tu unul , altfel toate comenzile de pe internet vor fi preluate de concurență.
- Clienții pot căuta informații despre produsele/ serviciile tale
Cele mai citite articole
Dacă produsele companiei tale sunt vândute clienților sub numele tău de marcă, trebuie să ai clar un site web. Este practic sigur că oamenii vor căuta informații despre produsele și marca ta pe internet. Lipsa unui site web cu informații bune despre produse subminează puternic încrederea clienților în marcă.
Ce pot căuta:
- Opinii și recenzii
- Descrieri și detalii – aplicații, parametri tehnici
- Oportunități de cumpărare – informații și unde să cumpere produse
De asemenea, este aproape sigur că informațiile despre produsele tale vor fi oricum disponibile pe Internet (de exemplu, publicate pe forumuri de discuții, site-uri web ale distribuitorilor, magazinelor sau ale celorlalți clienți ai tăi). Este mult mai bine pentru compania ta să prezinte informații despre produs decât pentru ca singurele surse de informații să fie alte site-uri web care nu sunt controlate de tine.
- Clienții pot căuta informații despre companie
Internetul este o metodă simplificată de a face o afacere credibilă. Lipsa unui site web determină o scădere semnificativă a încrederii clienților noi sau potențiali. Acest lucru este valabil mai ales în cazul companiilor mai mari, dar și entitățile mai mici, care pot pierde astfel clienții.
Există multe astfel de utilizări ale site-urilor web și există din ce în ce mai multe aspecte noi și inovatoare, care permit adesea companiei care le introduce să fie cu mult înaintea concurenței care nu oferă astfel de servicii.